w

Twitter zapłaci 150 mln dolarów grzywny za ochronę prywatności, a Elon Musk będzie musiał podpisać u

Twitter Inc. w środę zgodził się na nowy nadzór i 150 milionów dolarów kary, aby rozstrzygnąć federalny pozew prywatności, pierwszy duży układ między dużą firmą technologiczną i administracji Biden Federalnej Komisji Handlu, który zobowiązał się do bardziej agresywnie policji nadużywania danych.

Prokuratorzy federalni twierdzili, że Twitter zbierał numery telefonów i adresy e-mail w celu zabezpieczenia konta, a następnie wprowadzał te informacje do swoich narzędzi reklamowych, co stanowiło dodatkowe wykorzystanie danych, którego rząd nie ujawnił. Domniemane działania naruszyły porozumienie z 2011 r. pomiędzy FKH a Twitterem, które zabraniało mu podawania nieprawdziwych informacji na temat sposobu wykorzystywania danych kontaktowych.

Przewodnicząca FTC Lina Khan, mianowana w zeszłym roku przez prezydenta Bidena, obiecała, że jej agencja będzie w szerokim zakresie wykorzystywać swoje uprawnienia do kontroli praktyk firm w zakresie danych i potencjalnie zakazywać pewnych zachowań.

Jak twierdzą obecni i byli urzędnicy, ugoda w sprawie Twittera nie jest raczej nowym krokiem, ale raczej sugeruje rozszerzenie sposobu, w jaki poprzednie administracje wykorzystywały istniejące uprawnienia w zakresie egzekwowania prawa.

“To w dużej mierze kontynuacja. Ale jest to mocny rozkaz” – powiedziała Jessica Rich, była dyrektor Biura Ochrony Konsumenta FTC, która obecnie pracuje w firmie prawniczej Kelley Drye & Warren LLP. Pani Rich, która pomagała w przygotowaniu nakazu zgody z 2011 roku, który Twitter rzekomo naruszył, powiedziała, że nowy nakaz zawiera postanowienia, które są “znacznie bardziej solidne”.

W latach 2013-2019 Twitter informował użytkowników, że zbiera ich informacje w celu włączenia na ich kontach środków uwierzytelniania wieloczynnikowego, zgodnie ze skargą Departamentu Sprawiedliwości złożoną w imieniu FTC. Firma nie poinformowała odpowiednio użytkowników, że następnie wykorzystywała te informacje, aby pomóc w sprzedaży reklam.

Według oświadczenia FTC, która rozpoczęła dochodzenie jeszcze za czasów administracji Trumpa, rzekomo oszukańcze zachowanie dotknęło nawet 140 milionów osób.

W środowym wpisie na blogu główny specjalista ds. prywatności Twittera Damien Kieran powiedział, że dane użytkowników “mogły zostać nieumyślnie wykorzystane do reklamy” i że firma rozwiązała tę kwestię w 2019 roku.

W ramach ugody, powiedział, “dostosowaliśmy się do agencji w zakresie aktualizacji operacyjnych i ulepszeń programu, aby zapewnić, że dane osobowe ludzi pozostają bezpieczne, a ich prywatność jest chroniona.”

Ugoda pojawia się w momencie, gdy szef Tesli Elon Musk dąży do przejęcia Twittera za 44 miliardy dolarów. Kara cywilna w wysokości 150 milionów dolarów stanowi około 3% przychodów Twittera w 2021 roku.

Nakaz FKH zobowiązuje również Twittera do powiadamiania poszkodowanych konsumentów, ostrzegania FKH o przyszłych naruszeniach danych oraz poddawania się niezależnym audytom bezpieczeństwa co dwa lata przez następne dwie dekady. Firma musi zapewnić użytkownikom opcje wieloczynnikowego uwierzytelniania, które nie opierają się na numerach telefonów, na co FTC zaczęła naciskać w tym roku.

FKH zatwierdziła ugodę jednogłośnie głosami 4-0.

Ugoda jest powtórzeniem kary 5 miliardów dolarów nałożonej przez FKH na Meta Platforms Inc. w 2020 roku za rzekome naruszenie nakazu zgody poprzez wprowadzające w błąd praktyki, takie jak wykorzystywanie informacji osobistych z zabezpieczeń do sprzedaży reklam. Firma ta, znana wcześniej jako Facebook, nie przyznała się do żadnych wykroczeń w ramach ugody.

Pani Khan wyraziła nadzieję, że uda jej się opracować przepisy dotyczące prywatności, które zabronią firmom wykorzystywania danych w określony sposób, a jej agencja będzie miała prawo nakładać takie kary za pierwsze wykroczenia. Obecni i byli urzędnicy ostrzegają, że wysiłki te okażą się procesem pochłaniającym wiele zasobów i napotykającym przeszkody prawne.

Pani Khan i demokratyczna komisarz FTC Rebecca Kelly Slaughter ponowiły w środę w oświadczeniu swoje apele o wprowadzenie przepisów dotyczących prywatności. Kolega z Partii Demokratycznej Alvaro Bedoya został zaprzysiężony na komisarza FTC w tym miesiącu po długim procesie potwierdzającym, co daje ich partii większość do forsowania takich regulacji.

“W międzyczasie musimy również pociągać firmy do odpowiedzialności za łamanie istniejących praw, w tym za wprowadzające w błąd informacje”, powiedziały Khan i Slaughter w oświadczeniu.

Źródło: www.wsj.com

Zdjęcie: www.pixabay.com

Ten wpis został stworzony w naszym świetnym, łatwym do używania formularzu przesyłania wpisów. Stwórz swój wpis!

Zgłoś nadużycie

Co myślisz?

Dodaj komentarz

2023 BMW Alpina B3 sedan i kombi odświeżone, ale nadal niedostępne w USA.

Mój jest ten kawałek podłogi…