w

Witamy w Metawersum

Od ponad dekady technolodzy marzą o epoce, w której nasze wirtualne życie będzie odgrywało równie ważną rolę, jak nasze fizyczne. W teorii spędzalibyśmy mnóstwo czasu na kontaktach z naszymi przyjaciółmi i kolegami w przestrzeni wirtualnej, a w rezultacie wydawalibyśmy pieniądze na stroje i przedmioty dla naszych cyfrowych awatarów.

“Żyjemy w świecie, w którym ludzie kilka razy dziennie wysyłają obraz odzwierciedlający ich samych” – powiedział Matthew Ball, inwestor venture capital, który wiele pisał o metawersum. “Następna faza polega na zwymiarowaniu tej wizualnej reprezentacji. Użytkownik wchodzi do środowiska i wyraża siebie poprzez awatara”.

To brzmi jak coś z filmu science-fiction. Jednak w drugim roku pandemii masa krytyczna czynników złożyła się na to, że metawersum stało się bardziej realistyczne, powiedział Ball.

Po pierwsze, technologia stała się lepsza. W zeszłym roku Facebook ogłosił, że zmienił nazwę na Meta, po tym jak sprzedał 10 milionów sztuk swojego zestawu słuchawkowego do wirtualnej rzeczywistości Quest 2, co było kamieniem milowym.

Z drugiej strony, wielu z nas było gotowych wydać pieniądze na swoje cyfrowe “ja”. Horda inwestorów kupiła NFT, czyli nonfungible tokens, które są jedynymi w swoim rodzaju obiektami cyfrowymi zakupionymi za kryptowalutę. Eminem i inni inwestorzy zainwestowali setki tysięcy dolarów, aby dołączyć do wirtualnego klubu jachtowego.

W tym roku czeka nas jeszcze więcej atrakcji. Apple planuje zaprezentować swoją wersję zestawu słuchawkowego do wirtualnej rzeczywistości, który będzie wyglądał jak para gogli narciarskich, a jego moc obliczeniowa będzie zależała od oddzielnego urządzenia komputerowego noszonego w innym miejscu na ciele. Firma Apple odmówiła komentarza.

Google również od lat opracowuje produkty do wirtualnej rzeczywistości, a Microsoft oferuje zestaw słuchawkowy do wirtualnej rzeczywistości dla firm i agencji rządowych.

Metaverse może jednak okazać się fanaberią, w zależności od tego, jakie produkty się pojawią i kto je kupi. Carolina Milanesi, analityk technologii konsumenckiej w firmie konsultingowej Creative Strategies, powiedziała, że obawia się, iż może ona stać się odzwierciedleniem nielicznych uprzywilejowanych, którzy mogą sobie pozwolić na leczenie swoich cyfrowych jaźni.

“Rynek żeglarski jest zdominowany przez białych mężczyzn w średnim wieku z klasy wyższej” – powiedziała. “Czy po prostu przeniesiemy to wszystko do metawersum?”.

Źódło: www.nytimes.com

Zdjęcie: www.pixabay.com

Ten wpis został stworzony w naszym świetnym, łatwym do używania formularzu przesyłania wpisów. Stwórz swój wpis!

Zgłoś nadużycie

Co myślisz?

Dodaj komentarz

KASZEL SPRAWDZONE SPOSOBY, KTÓRE DZIAŁAJĄ

W badaniach zawsze wychodzi 120% słuchalności mediów narodowych. Jakie media taki instytut 😀